onsdag 31 augusti 2016

Som ung var jag en gammal krigare

Igår blev en man skjuten i Årsta. Han dog. När jag dör vill jag bevaras och återfinnas i gott skick flera år senare. Jag vill bli till ett museeum. Ett semestermål. Varje sommar ska tusentals barnfamiljer komma för att titta på min bevarade kropp. En gång om året ska forskare plocka ut mig till ett sterilt labb och undersöka mig för att få veta mer om livet under det tidiga 2000-talet.

Frågan är bara hur jag ska bli bevarad. De flesta sätt är redan tagna. Fet-Mats blev konserverad, Ötzi blev till is, Bockstensmannen blev till torv, Hoburgsgubben är en sten och nästan alla kända spöken består av luft.

Kanske om jag blir dödad i rymden? Jag kan bli Rymdmannen! "Konserverad av intigheten i årtusenden. Nu har han återvänt till Jorden för att förfära och roa oss. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar