onsdag 22 mars 2017

Twarför just jag?

Jag har varit sjuk i ca fyra veckor. Mycket ohälsosamt för såväl kropp som för själ. Rekommenderas ej. Nu verkar jag dock vara frisk igen. I eftermiddag ska jag träna lite försiktigt. Vi får se vad som händer sen.

Det som verkar ha gjort mig frisk är en antibiotikakur som jag precis avslutat. Jag fick den utskriven av en till synes ganska stressad och obrydd läkare. Först lyssnade hen på mina lungor, sedan tittade hen mig i halsen, ställde några frågor och därefter en diagnos: "Har du några allergier? Har du fru? Har du barn? Du har twar!"

Jag kände mig lite tveksam till den diagnosen. Egentligen inte för att jag tvivlade på att det kunde vara twar. Symptomen stämde. Men antibiotikaresistans och allt sånt... Det kändes fel att få det utskrivet så snabbt, helt utan provtagning. Jag ifrågasatte ändå inte. "Varför inte?" tänkte jag. Och nu verkar jag alltså vara bra, så kanske var det twar.

Om jag blir allmänt Sverigekänd som killen med twar så tänker jag att jag skulle kunna roa på gatan genom att fråga folk om riktningar på ett roligt sätt. "Ursäkta. Twar ligger närmaste apotek?". Vi får se om det blir så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar