tisdag 14 juli 2015

Destination Gotlol

Är på Gotland. Skrev detta när jag åkte över. Kunde inte posta då pga ingen täckning. Glömde sedan bort att posta, men nu kom jag helt plötsligt ihåg. Mycket nöje:

Sitter på båt till Gotland. I världens jobbigaste matsal. Kom ombord tidigt. Här var högljutt redan då. Nu är det typ "krig".

Jag satte mig längst ut på kanten i en sofflänga vid ett par bord. Det första jag gjorde var att installera öronproppar. Det andra jag gjorde var att gestikulera åt en kärring som stirrade på mig och irriterat upprepade en fråga jag tidigare inte hört. "Är det ledigt här?!" Sen omringades jag av hennes jobbiga familj.

Jag åt två bananer, drack lite juice och snöt mig. Kastade bananskal och juiceförpackning och snoriga näsdukar i en genomskinlig plastpåse och lade den på bordet. Sedan läste jag lite i en ny bok. 48 sidor. Jag kände mig mycket trött.

Staplade mina väskor på varandra intill mig på soffan och somnade med huvudet mot den översta. När jag vaknade hade jag saliv i mungipan. En fläck på väskan. Hoppades att jobbiga familjen såg och tyckte att det var äckligt. Snöt mig igen.

Nyvaken nu. Är så jävla hungrig nu.

Tänker inte köpa något i restaurangen här. För dyrt. Kärringen äter en "öburgare". 155 kr. Den ser äcklig ut. Mjuk klyftpotatis...

Nu började ett litet band lira klassiskt längre bort i matsalen. Vad är deras problem? Har de inte sett Titanic? Fiol på båt är inte rogivande.

Hoppas att de har McDonalds i Visby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar