tisdag 22 december 2015

Mazerunner mus

Är på tåg till Falun. I fickan har jag hundra kronor som jag hade tänkt lägga på en flaska rödvin i bistrovagnen. Tyvärr har SJ höjt alla priser nu, så vinhundringen räckte inte. Lika bra det kanske. Det lär bli rikligt med dricka i jul trots denna monetära miss. Pappa och Pontus är inte direkt de som är kända för att aldrig skriva "dags för en bira" i våran gemensamma messengerchatt...

Tåget är försenat. Människor i spårområdet utanför Uppsala. Det är ok tycker jag. En man tyckter inte det. Han kom ombord i Sala och beklagade sig högt: "Jävla nötter!", sa han och såg sig omkring efter medhållande miner. Jag hoppas att han inte fick någon.

Ikväll ska jag och Pontus se på nya säsongen av Gold Rush. Imorgon ska vi åka till gymmet och krossa bänkpressen. "Boom!", skrev Pontus till mig tidigare idag.

Jag har glömt skriva det, men förra helgen kom vi trea i innebandykorpslutspelet. Jag var som en mur bakåt.

Boom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar