onsdag 30 december 2015

Två fina vas

Sitter på SJ och gratissurfar i full fart. 200 mb får jag surfa så. Därefter får jag surfa i låg fart. Eller betala. Det är ju ändå bättre än vad Halebop erbjuder mig. Som föredetta ekonomistudent finner jag detta något överraskande. I skolan fick vi nämligen lära oss att vägen till framgång är att fokusera på kärnverksamheten.

Jag är påväg hem efter att ha varit hemma i en vecka. Fortfarande är det en vecka kvar på min julledighet, och tur är väl det. De tre senaste dagarna har jag varit satt ur spel av en vinterförkylning.

Som tur var hade jag en burk Kan Jang redo. Jag köpte den på utförsäljning när Life i Högdalen gick omkull. Halva priset. Vanja tipsade mig om den rean strax innan jul.

Det är också Vanja som fått mig att tro på Kan Jang. När jag i somras frågade henne om Kan Jang verkligen funkar svarade hon ja med sådan otrolig övertygelse att mina tidigare negativa erfarenheter av "läkemedlet" suddades ut.

Hon är antroposof och borde alltså kunna sina grejer. Nu är jag helt övertygad, och således fungerar örtsoppan.

Ni kanske minns att hon också tipsade mig om mjölksyrade grönsaker? Surkål har verkligen gjort susen för mig under hösten.

Naturens mäktiga energi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar