torsdag 14 april 2016

GG NO RE-FILL AV GODISPÅSEN!!!!!!!

I morgon åker jag alltså till Jesper i England. Eller. I morgon är lite att ta i egentligen. Jag åker i natt. 0307 går min buss från Linde (fuck taxi). Fem i åtta, lokal tid, landar jag i England. Då påbörjas hemresan omedelbart.

I dag var jag på jobbet. Första och enda dagen den här veckan. På väg hem hoppade jag av pendeln i Älvsjö och köpte godis. Jag skall åka buss till Skavsta i natt, och jag måste ha en liten godispåse när jag åker långfärdsbuss. Det känns hemskt annars. 

När jag hade köpt godispåsen kände jag att jag var lite småsugen på något. Jag smakade en godis. Tänkte att sötsuget skulle försvinna om jag åt en stor colanapp. Det gjorde det inte. Det blev bara värre! Jag åt upp hela godispåsen innan jag ens hoppat av buss 144. Fail. Imorgon får jag stå mitt kast och bussa godislöst. 

Tråkigt.

Göran föreslog att jag skulle ta med min laptop på resan. Så att jag kunde spela DotA med honom när Jesper sitter bakom ratten. Tänk kostnaden det skulle resultera i, att roama DotA genom sex utländer. Halebops VD skulle leverera räkningen personligen. "Nu är du körd, nörd", skulle hen säga. 

Jag har läst någonstans att de ska ta bort det där. Den hiskeliga megabytekostnaden när en surfar utomlands. I ärlighetens namn så kommer jag att sakna det. Visst. Det blir skönt att kunna surfa utomlands, men det är ändå något visst med dumheten i dagens system. Ett underhållningsvärde. Det är något som jag kommer att berätta för mina framtida barn. "När jag var ung kostade det 100 000 kronor att glömma stänga av datatrafik".

Jag kommer bli en sån jobbig farsa som aldrig låter mina barn surfa när vi är utomlands tillsammans. "Man kan aldrig vara nog försiktig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar