måndag 4 april 2016

Gubbskriver lite då

Jag börjar bli gammal.

Efter gårdagens matcher i korpinnebandyn stämplade den Linköpingsfödda knatteliraren Martin Dahlin (född 1988) mig med gubbvarning. Anledningen var mitt knäskydd. Han stod fast vid stämplingen även efter att jag förklarat, den för mig mycket legitima, anledningen till varför jag har knäskyddet: en idrottsskada!

Detta tog hårt på mig, då min ålder redan tidigare samma vecka gjort sig påmind på ett minst sagt gubbigt vis. Omställningen till sommartid gjorde mig jetlaggad. Jag gick som i dvala hela vecka 13.

I fredags blev jag jagad av en politiker på Gullmarsplan. Han sa att området har fått oförtjänt dåligt rykte. Kan vi bara få bort alla gamla cyklar så kommer fler att få upp ögonen för Gullmarsplans mysiga atmosfär, menade han. Han propagerade för ett nytt parti: Bort med de gamla cyklarna-partiet. Dessutom var hans fru född i vattumannens tecken. Han såg ganska sliten ut, politikern. Jag misstänker att även han var påverkad av tidsomställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar