måndag 1 september 2014

Cheap Monday Tight strl. 33/32

På tal om "den", så köpte jag nya byxor i går. Cheap Mondays modell "Tight". Svarta. Det är min favoritbyxa all time. Eftersom den är stretch så töjer den sig rätt mycket. Den måste därför köpas väldigt tight, och sedan gås ut till normaltight. Det håller jag på med nu.

Tighta stretchbyxor är väldigt skönt. Utom i skrevet. Där sitter de åt på ett obehagligt sätt.

En gång när jag trodde att jag hade fått testikelcancer berättade min läkare (på Ryds vårdcentral, en föredömlig inrättning) för mig att tighta byxor ibland kan misstas för testikelcancer. Det blir liksom en avdomnad känsla.

Efter det hade jag sidenkalsonger och mjukisbyxor på mig i en vecka. Alltså så frisläppt som det kan bli. Jesper och Mattis hade mycket kul åt det (vi bodde tillsammans på den tiden).

Ytterligare matnyttig information är: När du får pungvred, då vet du det. Det sa sköterskan i sjukvårdsupplysningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar