måndag 31 augusti 2015

Du får mig att tänka på Seth och Summer

Drömde att jag var i Colombia och snorklade med pingviner. Pontus låg på en flytmadrass och spelade stekarhouse högt. Alla på stranden blev störda.

Det första jag såg när jag vaknade var ett facebookmeddelande från Pontus. Han hade preppat genom att redan igår skriva "äntligen måndag". Det andra jag såg var att Vanja hade lagt "sju" i Wordfeud och dragit ifrån poängmässigt. 3-0 i matcher står det. Snart 4-0. Jag kan inte vinna!

Lyssnar nu på landvädret i P1. Precis nyss läste Ulla-Karin Nyquist upp sina tankar för dagen. Ett deppigt stycke om att sommaren är slut. Det kändes hemskt att höra. Tänkte det själv igår, men sagt på P1 blir det officiellt.

Igår lyssnade jag som vanligt på P4 Dans. Konstigt nog fick en låt mig att känna mig sorgsen. Texten handlade om ett foto på en mans döda föräldrar. Jag började tänka på att alla nån gång ska dö. Ingen kul tanke.

Sen blev jag gladare och klar med min bönpytt. Kollade lite på tv. Den där norska serien. Mammon. Den är sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar