måndag 14 september 2015

Idel olyckor

Köpte en Kombucha rå naturdryck "apple and ginger" nu såhär på kvällskvisten. 30 kronor för 25 cl fermenterat organiskt te med levande bakteriekultur. Den var kolsyrad också! När jag öppnade den sprutade fermenterad naturdryck ut över hela min jackärm. Det luktade hemskt!

I lördags spillde jag också. Vi firade Jerk med hotellfrukost. Jag tappade fil på mina bästa byxor. I går köpte jag nya. Föga anade jag att dessa nya byxor skulle fucka mig rejält, mindre än ett dygn efter inköp.

I morse tappade jag nämligen både min jobbmobil och min vanliga mobil i toaletten. Jag hade inte räknat med att fickorna på mina nya jeans skulle vara helt värdelösa. Det gick så snabbt. Jag hann inte ens se vad som hände. Plopp plopp. Köpte en ny telefon direkt efter jobbet.

Min nya är en Samsung Galaxy S5 Mini. Ändå är den större än min förra - en Galaxy S2. Och fan sämre också. Den är redan nu så långsam som min S2 var efter fyra års användande. Jag hatar att köpa ny telefon.

Jobbmobilen klarade sig såklart. Jag tvättade av den med tvål tvål tvål efteråt. Den blev som ny.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar