fredag 27 maj 2016

404

Var som sagt sjuk i tisdags. Hade ont i halsen. Väldigt ont i halsen. Var sur och irriterad hela dagen. Bestämde mig trots det för att baka mitt bidrag till fredagsfikat just den kvällen. En kan kort sagt säga att det blev dåligt.

Istället för bär hade jag bestämt mig för att ta jordbötssmör i min sega kaka. Med det skapade jag en otroligt törstframkallande kaka. I syfte att mildra gjorde jag en chokladglasyr till kakan. Den hjälpte inte alls. Efter en hel kvälls bakning gick jag till sängs med tungt sinne och ca noll energi.

I onsdags lurade jag i alla fall fram att det borde hjälpa att servera glass till kakan. Därför gick jag igår och köpte 1,5 liter vaniljglass på Ica i Årsta. Köpte också speutgrädde, pappfat och plastskedar. En jävla buffé skulle det bli. 

När jag gick upp i morse upptäckte jag att frysen inte gått igen ordentligt, på grund av för full. Jag fick typ error i hjärnan. Nu väntar jag på att Ica skall öppna så att jag kan köpa ny glass. Länge leve att behöva flexa ut pga kan inte baka en otorr kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar