söndag 1 maj 2016

"Kom igen nu grabbar så går vi ut och visar alla hur stora idioter vi är"

Nordiska motståndsrörelsen fick tydligen hålla nån slags demonstration i Borlänge idag. Snacka om tröttsamma typer. Jag kan ha viss förståelse för att vissa mindre begåvade människor inte förstår att Sverigedemokraterna är rasister, men hur kan en gå ut offentligt som nazist? Vilken pollett är det som ännu inte trillat ner hos idioterna?

Hela grejen är som ett stort skämt. Deras retorik är så fullständigt flippad att gruppens hemsida ter sig vara någon slags satirpublikation. Detta är människor som är förlorade i en värld av hat och förvirring. Som en förhållandevis normalfuntad människa blir jag bara trött. Det är svårt att inte hata tillbaka. Eller är det ömkan jag känner?

En gång i klass ett på lågstadiet räknade jag fel på en hel sida i matteboken. Jag var övertygad om att det var multiplikation som gällde, när det i själva verket var subtraktion. Det blev alla fel. En stor bock över hela sidan. Jag började gråta när jag fick se det. När de stackars själarna i motståndsrörelsen lämnar in för rättning kommer de att få en stor röd bock över hela sina liv. De har inte förstått någonting.

Jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar