onsdag 25 maj 2016

Så dynamisk

Något som jag har blivit bättre på det senaste året är att stanna hemma från jobbet när jag är sjuk. Igår gjorde jag dock inte det. Hade ont i halsen hela dagen. Idag stannade jag hemma, och nu känner jag mig mycket bättre.

På grund av att jag igår var inställd på att gå till jobbet även idag så var jag uppe med tuppen. Hängde på låset på Ica Årsta när de öppnade klockan sju. Köpte rostbröd och smör och mjölk och två påsar ärtor och ett kilo "färsk" kyckling som höll på att gå ut. 

"Kläder efter väder", tänkte jag innan och klädde mig helt i grått. Fick lov att skarva lite för att få ihop det. Det blev två omaka gråa strumpor. Konstigt, kanske någon tänker, att en så grå personlighet inte har gott om grå strumpor. Men det skall jag säga er, att jag har nästan bara flippiga strumpor. Helt sjuka färger. Gula, röda, gröna... "You name it".

Vädret håller fortfarande i sig, men jag känner mig litet mer hoppfull. Duschade därför precis nyss bort min egen gråhet. Mamma och hennes väninna Michelle var här och hälsade på i början av förra veckan. Någon av dem glömde en flaska Palmolive Aroma Sensations-duschkräm. Helt illgrön är den. "So Dynamic" står det på flaskan. Exakt så känner jag mig nu. Så jävla dynamisk. Redo för en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar