fredag 10 oktober 2014

För Marcus - i tiden!

De senaste tre veckorna har jag gett upp några av mina rutiner, i syfte att bli en friskare människa. Jag har t.ex. slutat dricka dagens första kaffe. Nu är det te som gäller. Örtte. Min tanke är att kaffet är för starkt för min torra, nyvakna, kropp. Örtte däremot. Som nektar för ett bi. Vatten mot torrhet. Örter för hälsan.

Jag har också börjat sova mer. Tidigare kom jag till jobbet klockan 0640 varje dag. Nu varierar jag tiden. Anpassar den efter hurdax läggdax inträffade föregående kväll. Idag kom jag t.ex. till jobbet klockan åtta. Så sent har jag inte kommit på flera år. 

Åtta är alltså ett extremfall. Att vara på jobbet 0640 innebär uppstigning 0510. Det är vad jag siktar på varje dag. Numera har jag dock lagt till följande alternativ: 1) Uppstigning 0540 med jobbankomst 0710. 2) Uppstigning 0610 med jobbankomst 0740. Men vid osannolik trötthet så finns alltså även extrema metoder att ta till: 3) Uppstigning 0640 med jobbankomst 0810.

Dessa nya metoder tror jag kommer att bidra till att säkra min hälsa under det kommande decenniet. Vilka hälsotips har ni? Kommentera på någon annan blogg så googlar jag fram det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar