tisdag 21 oktober 2014

Men jag ser allt!

I mitt jobb som stillasittande "kontorsråtta" blir det mycket dagstidningsläsande av. Så pass mycket att jag skulle vilja påstå att jag har koll på det mesta. Faktum är att jag precis just nyss tänkte att jag borde sadla om och bli någon slags kommentator istället. Sitta i morgonsoffor och kommentera aktuella händelser. Det vore ett trevligt sätt att dra in deg. Jag gillar ju tidiga morgnar. Jag gillar kaffe. Jag gillar soffor. Det största problemet är att jag inte blir bra på bild. Något som är mycket märkligt, med tanke på att jag ser väldigt bra ut "IRL".

Ett annat, tänkbart, problem är: Om det var mitt jobb att hålla mig ajour med stora mediahändelser - skulle jag göra det? Eller skulle jag lägga massa tid på annat? Typ glida in på tetris halvannan minut. Om jag var mediakommentator, skulle jag då sitta här och spekulera om att jag borde byta jobb till spelrecensent?

Vad jag hade sagt om ubåtsköret i Stockholms skärgård? Ja, det är väl Ryssland som är där ute och muppar runt. Låt dem va där om de vill det. Under vattnet kan man ju ändå inte se ett jota. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar