tisdag 16 juni 2015

Det det det har varit en lång natt

Jag gick och la mig klockan 2100 igår. Kroppen lät mig bara sova till 2350. Också det igår.

Varför? Är det ljuset utifrån? Oftast när en inte kan sova är det för att en har mycket att tänka på. Om det nu är det det är så vet jag inte vad det är jag tänker på. Försökte döda hjärnan med lite Supernatural, men inte ens det funkade. Nu väntar jag bara på att första bussen till jobbet skall gå. Tre minuter över fem.

Smaka på det här förresten:
Säg att jag skulle ställa någon en fråga, såhär: "Vilken är huvudingrediensen i falafel?"
Någon skulle då svara: "Kikärter"
Då skulle jag säga: "Jaha" och sen:
"Är det det det är"

Kul mening va? "Är det det det är".

Kanske är det därför jag inte kan sova; Jag är så förbluffad över den meningen, och över att jag kom på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar