söndag 21 juni 2015

Va e de ens å va kung över? En massa kryp?

Alltså... Den här filmen:



Hur kan de tillåtas göra så många Skorpionkungen-filmer? Jag var på premiären av första Skorpionkungenfilmen. I Falun. Det var jag och mitt lilla gäng. Mattis och Jesper alltså. Och en person till. En äldre man ett par rader framför. Det var allt. På premiären liksom!

Första filmen hade ju ändå något. The Rock var med. Han är ju jävla grym alltså. Det tyckte en redan då.

Några år senare, när jag och Mattis laddade hem Skorpionkungen 2, förstod jag att franchisen var körd. Den var helt värdelös. Till och med The Rock hade hoppat av.

Sedan dök Skorpionkungen 3 upp. Av någon anledning var Ron Perlman med i den. Han är väl ändå en jäkla oberäknelig kille? Jag vill så gärna tycka att han är bra. Jag älskar Hellboy-filmerna. Men varför är han med i så mycket skräp?

Jag måste erkänna att jag inte har sett Skorpionkungen 3. Att döma ut den som skräp tror jag dock inte är alldeles förhastat, men det finns ju en liten möjlighet att den är bra.

Med Skorpionkungen 4 tror jag inte att det finns ens en minimal möjlighet. Inte efter att ha sett trailern. Efter bara 2 sekunder är allt sabbat. De ska ju vara i öknen. Inte i nåt schweiziskt kloster! Och inte blir det bättre när Lou Ferrigno dyker upp och är precis så långsam som han ser ut att vara.

Eller är det där Lou? Han som säger "Get ready to die"? Svårt att känna igen stackaren när han inte är grön. Säkert är i alla fall att den repliken oftast innebär att inte en själ kommer dö i den scenen. Möjligtvis den som yttrat repliken.

Iaf: så himla tråkigt när de tar något som nästan är bra och förstör det totalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar