måndag 5 oktober 2015

Om JAG har tur menar jag

Var på kettlebellpass på crossfitboxen idag. Det var svårt det med, precis som olympiska lyft. Men nu har jag i alla fall fått mina nya stabila skor. Eller fått och fått. De ligger på Årsta Spel och Tobak. Kvarvarande leveranssträcka är i alla fall helt upp till mig.

Kom precis nyss hem. Äter jordnötter till kvällsmål. Till middag åt jag tre cheeseburgare. Och en proteinshake! Det ska ju synas att en tränat. 

Mitt hem är så stökigt att det i stort sett är ostädbart. Kläder överallt. I förra veckan var det också en jättestor spindel inne på toaletten. Precis när jag kom in sprang den över golvet. In under badrumsvågen. Där inne satt den helt still och väntade på att anfalla. 

Jag tänkte först fånga den i burk och släppa ut den, men jag vågade inte komma så nära. Istället kastade jag fackförbundet Unionens tråkiga tidsskrift Kollega rätt i skallen på spindeln så den svimmade. Sen sög jag upp den i dammsugaren. Efter det hällde jag ut idealmakaroner på golvet och sög upp dem också. Som försäkring. Om det fanns något liv kvar i spindeln efter Kollega-attacken måste den i alla fall ha dött av det efterföljande makaronbombardemanget.

Här vilar äcklig spindeljävel. 
Levde i skräck.
Dog av makaron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar