söndag 11 oktober 2015

Nu är ni vi

Blev helt matt klockan sex idag. Hade tänkt göra något men blev bara liggande på soffan. Under plagg och filtar med halsduk och mössa.

Efter två timmar hade jag samlat nog kraft för att koka te. När vattnet hade kokat var jag inte sugen längre. Blev istället jättesugen på Coca Cola. Det enda kolsyrade jag hade hemma var Russchian. Det går ju inte att dricka bara som det är.

Men det är annars min nya grej. Gin och Russchian. Jag tyckte länge illa om gin. Vändningen var en ginbar i Köpenhamn. Där lärde jag mig acceptera gin. Sen fick jag gin med Russchian av en tjej på en Tinderdejt i somras. Tack, sa jag. Gott, sa jag sen.

I Sverige dricker jag aldrig drinkar på krogen - med undantag för under Stockholmsveckan såklart. De svenska drinkpriserna är respektlösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar