torsdag 28 juli 2016

Den spännande fortsättningen

Jag såg ju nästan Avicii här om veckan. Bara dagar senare, förra måndagen, såg jag Erik Niva på Pressbyrån i Liljeholmen. Han köpte fotbollssamlarkort till ett barn som jag antar var hans. Det var lite kul tyckte jag.

Tidigare idag såg jag en bok med titeln Alla borde vara feminister. Det är något jag har tänkt på; hur är det möjligt att alla inte är det? Vem fan tycker inte att alla, oavsett kön, ska ha samma rättigheter, förutsättningar och möjligheter? Det finns inga argument mot att det skall vara så. De människor som inte är för jämställdhet mellan könen (feminism) har ingenting i samhället att göra.

Sen att vissa personer inte vill kalla sig feminister, utan hellre hittar på sina egna benämningar, det kan en väl ha överseende med. Människor med högerpolitiska åsikter är ju oftast ändå så pass osympatiska att en sådan liten sak varken gör till eller från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar