måndag 11 juli 2016

Kollar på ett program om en man med äckliga naglar som letar efter borgruiner på Irland

Drömde att jag fick ett barn som inte ville växa. Hur lång tid ska det behöva ta? undrade jag. Hen hade redan börjat gå men var inte större än en sån Monchhichi. Varje gång jag såg hen i drömmen höll hen på att ramla och varje gång fångade jag hen i sista sekunden. Hen såg ändå så glad ut. Lyckligt ovetande om hur nära hen hela tiden var att falla.

Jag är hemma hos pappa och Maria i Falun nu. Sover på en madrass i vardagsrummet. När jag gick och lade mig i lördags kom katten Bebis (succékatten med egen Facebookprofil, känd från mattes hörna i FaluKuriren) smygande. Först ville han bli klappad, sen lade han sig bredvid min huvudkudde och spann tills jag somnade.

Han börjar bli gammal, Succékatten. Så hade han aldrig gjort för ett par år sedan. Då ville han ytterst sällan bli klappad och även när han ville det höll han sig oftast på en armlängds avstånd. Nu kommer han strykandes mot benen på en när en minst anar det. Det är mysigt. Jag börjar ju själv bli gammal nu och känner själv en viss längtan efter att att slå mig ned på någons huvudkudde.

Igår spöade jag Pontus och Pappa i en tippningstävling. Elva rätt på Europatipset. De fick bara tio rätt vardera. Pontus blev lite sur. Det var han som initierade själva tävlingen. Ingen av oss vann dock några pengar. Senare på kvällen fifflade Pontus med mina pensionsfonder. Han investerade  bland annat i en fond som tydligen ska gå upp om börsen går ner. Fråga mig inte hur det fungerar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar