lördag 24 september 2016

25 procent 25 pers 25 år var jag en gång i tiden

I går hatade jag Panduro Hobby mer än någonsin. De hade 25 % rea på allt i butiken. Jag köpte en förpackning med Promarkers. "Det är dyrt på Panduro men med 25 % rabatt så måste detta vara ett bra köp". Fem minuter senare såg jag att ordinarie pris på Clas Ohlson var fem kronor billigare än det kraftigt rabatterade priset på Panduro. 

Det är affärer som Panduro Hobby som gör att internethandeln vinner. Skäms för fan jävla skitbutik.

I natt drömde jag att jag spelade in ett tv-program. Det var ett dokumentärt inslag om en ambulerande veterinär. Han körde runt i en stor mörkblå van och läkte djur av alla sorter. Reportaget började med en intervju i framsätet. Ovanför backspegeln satt en liten guldplakett där det stod: djurdoktor. När vi var klara i framsätet gick vi ut. Han ville visa något. Vi gick till bilens högra sida och han sköt upp en stor skjutdörr. I lastutrymmet låg två stora dromedarer i en våningssäng. Den ena över den andra. De hade feber och behövde vila.

Jag drömde också att jag började på nytt jobb. Om en vecka slutar Goran på Scania och flyttar till Jönköping. I kväll ska vi ha en farvälfest för Goran här hemma hos mig. 25 personer kommer! Jag har satt upp vimplar och allt. Det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar