torsdag 4 februari 2016

Hejdå Puls & Träning. Vi ses om femtio år.

Idag var jag förbi och spanade in de två nya gymmen på Årsta torg. Först gick jag till Puls & Träning. Hos dem får jag rabatt via jobbet. Allt såg bra ut där. Roddmaskin. Träningscyklar. Löpband. Dips-ställning. Räcke för chins. Kettlebells. Rent och fräscht! Men någonting saknades...

Det låg en olympisk skivstång golvet. Det fanns inget rack för den. Mycket ensam såg den ut att vara. Så kan det väl ändå inte vara meningen att det skall vara, tänkte jag. Jag frågade tjejen som jobbade där: "Kommer ni att köpa in ett rack till skivstången?" Hon: "Nej. Många har frågat, men det ingår i vårt koncept att inte ha något sådant. På grund av skaderisken och sådär." Så jag sa: "Så det ska inte gå att köra bänkpress eller knäböj med fri skivstång?" Hon ba: "Nej."

Alltså jag var såhär: LOOOOL?!?!?!?!?! Men jag sa såhär: "Vad risigt!" Hon ba: "Ja."

????????????????????????

Deras koncept är alltså att omöjliggöra två av de tre mest grundläggande styrkeövningarna.

Efter det gick jag till Flex gym men jag orkar inte skriva nåt om det nu för jag blir bara helt jävla dränerad av dumheten hos Puls & Träning jag hade liksom tänkt köpa gymkort där de öppnar fem på morgonen och allt var perfekt sen blev allt skit..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar