tisdag 8 mars 2016

Der var farfar som lärde mig stava till grejer

Den senaste tiden har jag fixat rätt mycket hemmavid. Renast ut grejer, flyttat grejer, städat under grejer och köpt nya grejer.

Jag gillar inte sånt. Heminredning. Städning. Grejning. Jag gillar heller inte uttrycket "som ett brev på posten", men jag tror att det är hur de flesta hade beskrivit att min dröm i söndags natt kom.

Jag drömde att allt var klart. Jag skulle bara dammsuga upp en enda grej till. Men när jag drog igång dammsugaren sögs hela golvet upp. Ett tjockt dammlager hade lagt sig som en heltäckningsmatta över hela golvet. Uppenbarligen var min dammsugare superstark, för hela mattan sögs in. Följden av detta var att möblerna som stod på dammattan också följde med. Sen så stod jag där med alla möbler huller om buller i mitten av rummet. Allt mitt ommöblerande var ogjort. "Ridå".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar