fredag 4 mars 2016

Du din ört!

Mina vader är helt förstörda. Jag har inte använt de stackarna så mycket i vinter. Så plötsligt, den här veckan: unleash hell!

I måndags var jag ute och sprang. Kanske inget tänker ni. Men tänk istället på min tunga kropp i Årstaskogens kuperade terräng. Där har ni något!

Och sen. På crossfiten i tisdags hoppade vi boxhopp på tid. Istället för att trycka i med låren studsar en upp och ned med vaderna. Påfrestande. Sen på onsdagen var det dags för löpning igen. Jag och Peter i Årsta.

Efter löpturen åt vi den något kryddstarka Årstakorven till middag. Jag svettades lite. Sen blandade vi drinkar och såg på American Sniper. Goda drinkar. Dålig film. Uttorkad kropp. Hade ca kramp när jag vaknade på torsdagsmorgonen.

Ett tråkigt tecken på mitt inträde i vuxenlivet är att jag mumlade nåt i stil med "jag borde inte", en sekund innan jag reste mig för att blanda en ny drink. Ett annat tråkigt tecken är att jag har fått en gammal mans hud. Det kan jag berätta mer om senare.

Hell fortsatte i alla fall igår. Jag gjorde comeback på Scania-innebandyn. Eftersom min spelstil alltid har varit att stå alert på tå (lol?) så var även det passet en plåga för vaderna. På kvällen smorde jag in mig med nån slags liniment. Det hjälpte inte. Jag tror att jag skulle behövt lite extrem ormsalva. Tyvärr har jag sabbat relationen med min dealer. Är det nån som vet var jag kan köpa extrem ormsalva? Maila till: skojarbara@mailainte.se

Idag ska Goran bjuda på fredagsfika. Det är mitt enda driv för tidigt uppstig och stapplande steg med stumma vader. Gorans goa bakverk!

Om det är bra? Det är fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar