fredag 29 januari 2016

Den rostiga robotens stressiga drömvärld

Sov mkt dlgt inatt. Drömde tråkiga drömmar om stress och misstag. Det är märkligt hur drömmar fungerar. Ibland kommer de direkt något dåligt har hänt, ibland dröjer de flera månader. Vore bra om någon kunde skriva en bok om drömtydning. Jag skulle iaf köpa direkt!

Therese tutade på mig när jag gick över gatan vid Årsta torg i morse. Hon stannade och vevade ner rutan. Jag kände mig som en rostig maskin. Sa bara det vanliga. "Jag-mår-bra. Kul-att-se-dig. Ha-en-bra-dag." Hoppas att hon inte tog det personligt.

Har också varit helt off i högra ögat sedan i onsdags kväll. Skulle ta ur linserna. Tvättade händerna med diskmedel. Råkade få in nån Grummeatom i ögat. Jävlar vad det sved.

Dåliga nätter hjälper inte mot offa ögon. Vad som heller inte hjälper är att sitta vid en datorskärm och räkna ut Y-komposanter. Jag testade det igår. Idag ska jag vara ute i labbet och skruva istället.

Emil börjar sin föräldraledighet efter idag. Jag kommer att sakna honom på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar