torsdag 7 januari 2016

Gött mos!

Vaknade mitt i en härlig dröm; jag åt farmors mat. Farmor stod tydligen som veckans värd för Halv åtta hos mig, en tävling som alltså även jag var med i. Därtill var också Carl-Jan Granqvist med. Den fjärde deltagaren fick aldrig något ansikte.

Farmor startade i alla fall veckan. Vi satt alla runt ett stort vitt bord och plockade åt oss mat ur rykande grytor. "I morgon ska vi vara hemma hos mig", sa jag. "Då blir det lite trängre". "Och mindre stark mat...", fyllde den fjärde deltagaren besviket i. Då sa jag att "Det starkaste jag har hemma är min tandkräm, och så måste det vara. Jag vill inte ha matsmak i munnen när jag ska sova."

När jag sagt det sista började Carl-Jan gny på andra sidan bordet. Han härmade Nalle Puh som drömmer om honung: "Håååååning! Hååååååååning!" Alla skrattade.

Men just som vi skulle hugga in så vaknade jag alltså. Attans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar