tisdag 26 januari 2016

Om du läser detta Caroline snälla...

Har gått med en känsloklump i magen hela dagen. Jag tog inte med någon matlåda i morse och visste att jag vid lunch skulle vara tvungen att gå ner till Eurests urusla kiosk. Här kommer en mind map: 




I vanliga fall köper jag en sallad. Idag köpte jag "En färsk paj med omsorgsfullt utvalda råvaror och äkta matglädje", från Carolines kök. Jag ska skicka mail till Caroline och fråga hur det omsorgsfulla valet av nötköttextrakt går till i praktiken. Kanske kan jag få sommarjobba där. Tänk att få resa runt i Sommarsverige och besöka våra härliga nötköttextraktproducenter. Vilken drömtillvaro.

Andra omsorgsfullt utvalda råvaror i Carolines köttfärspaj är: palmfett, socker, arom, karamelliserad sockersirap, konserveringsmedel och färgämne. Någon slags dietisttyp på tv sa en gång att det är okej att äta allt, så länge som en förstår alla ingredienser. Alltså. Ingrediensen potatis är ok. Ingrediensen E128 är inte ok. Jag tänkte då att kemister måste nog rätta sig efter ett annat kostråd.

För att bli mätt köpte jag också en råkostsallad och en burk Keso. Nu sitter jag med en materiell klump i magen. Sakta byggs ett tryck upp i bihålorna. Detta blir en härlig eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar