måndag 4 januari 2016

Nyår på Fryshu... Nej förlåt. Slakthuset!

Jag firade in det nya året med Jesper och Göran. De bodde hemma hos mig i tre nätter. Jesper hälsade på från England. Göran hälsade på från Arboga.

På nyårsafton lagade jag kyckling och klyftpotatis. För 250 kronor per person fick vi komma in på Slakthuset. Klockan var ungefär 23 när vi kom in. På Slakthuset hade de nyårsfirande och 10 plusgrader inomhus. Jag hade bara t-shirt. Det var kallt.

På tolvslaget hände ingenting. Jag antar att vissa gick upp på taket och såg ut över staden och andra människors fyrverkerier. Om det var så att vissa gjorde så så märktes det inte. Det var nämligen knappt nå folk där. Ändå hade vi fått stå i kö i säkert trettio minuter. 

Men då pratar jag alltså om kön för oss idioter som hade köpt förköpsbiljetter. De som betalade direkt på plats fick naturligtvis komma in direkt.

Fem dansgolv fanns. Musiken där var inget vidare, men nån breakdance-kille körde en riktig windmill.

Jesper provade en ny stil som fungerade bra.

Slut på 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar