lördag 16 januari 2016

Marcus, Killen kallad.

Lördag. Jag gick upp 0645. Åt A-fil till frukost. Den innehåller en speciell syrakultur som är bra för magen. Efter avslutat morgonmål gick jag till gymmet för att träna upp min bålstyrka. Jag måste få bättre bålstyrka, förstår ni. Träningen gick bra.

När jag var klar på gymmet tog jag tvärbanan till Gullmarsplan för att gå på Systembolaget. I foajén hängde som vanligt en massa människor som inte såg ut att må så bra. Precis vid kassorna inne på Systemet satt en tant på en rollator och väste åt mig när jag packade mina varor. "Killen" kallade hon mig. Jag struntade i det och gick därifrån.

Vid Skagersvägen klev en tjej ombord på buss 160. "Stay weird" stod det på hennes mössa. Hon såg otroligt vanlig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar