fredag 22 januari 2016

Jag får ont i öronen av kolhydrater

Jag har misstänkt det länge. Idag fick jag svart på vitt. Vi åt på Asiatiska Roxy med jobbet. Buffé. Jag fokade på friterad kyckling med jordnötssås. Åt mycket, men inte för mycket. Men det la sig direkt som en klump i magen. En klump av asiatiskt fett och illa behandlad dansk kyckling. När jag kände klumpen börja bildas återgick jag till buffébordet för att hämta lite grönsaker. För att mildra. Den enda grönsak som inte var inlagd var isbergssallad. Den enda frukt som inte var sockerlagrad var ingen frukt. Så himla ofräsch.

I alla fall. Ont i öronen. Jag har märkt att det bildas som ett tryck innanför öronen, i vad jag antar är bihålorna, strax efter att jag tryckt i mig mycket mat med högt kolhydratinnehåll. Ett märkligt samband. Nu i vår har jag ätit mer fett och mer protein och mindre kolhydrater än tidigare. Nån slags LCHF-tolkning kanske, men det skulle jag aldrig erkänna p.g.a. skitlarvigt. Oavsett så är det så, och kanske är det det som har gjort mig så känslig för tomma kolhydrater?

Jag var i alla fall på gymmet idag. Sprang på ett band. Mycket dålig idé att göra det med friterad kyckling i maten. Jag mår fortfarande illa.

Nu ska jag suga på en sked med kokosfett. Där har ni nyttiga grejer!

1 kommentar:

  1. Ska skriva om det här inlägget nån gång pga blev sämst :(((((((

    SvaraRadera