måndag 31 oktober 2016

En in en ut nu är rosenskärmen slut

Imorse på bussen satt jag och åt ett saftigt svenskt Ingrid Marie och lyssnade på min vanliga spellista. En låt på listan är Nothing To Worry About med Peter Bjorn and John. Den slumpades fram och jag kom att tänka på vad jag sa till Pontus igår. 

Vi var på väg hem från Tibblehallen efter att ha sett en innebandymatch mellan AIK och Växjö. Tack vare GPS var det lätt att hitta till hallen och lätt att hitta därifrån, och jag sa: "vad enkelt livet är". 

Då åsyftade jag dock endast själva körningen. Livet i det stora hela är ganska svårt. Det borde finnas en livs-GPS också. Life Positioning System. Jag skulle behöva veta var jag är, vart jag ska och hur jag ska ta mig dit. Vilken väg är den rätta?

Vi avslutar med något lite mer lättsamt: jag köpte en saintpaulia i lördags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar