fredag 7 oktober 2016

Spagettikillarna som vet allt

Hej hej! Kul o ses igen.

Den gångna veckan har jag vid två helt skilda tillfällen ställts inför uppgiften att tillsammans med en grupp om åtta personer bygga ett så högt torn som möjligt av spagetti - i syfte att träna på teamwork och problemlösning.

Uppgiften gick lika dåligt bägge gångerna. Trots att jag var i olika team. Mina team tycks nämligen alltid innehålla en manlig gruppmedlem som tror sig vara expert på spagettitorn och därför har rätt att bestämma exakt hur tornet skall byggas. Efter att ha försökt bolla lite idéer ger alla andra upp och ba: "bygg ditt jävla torn då"

Vid bägge tillfällena rasade vårat torn ihop. Helt misslyckade konstruktioner. Vid ett av tillfällena kommenterade den manliga experten vinnarnas stabila torn med följande ord: "Jag sa ju det, att man behövde bygga tre våningar högt". Vinnartornets konstruktion var inte i närheten av hans expertlösning. Jag lolade inombords men såg helt vanlig ut utombords.

Trötta män det finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar