onsdag 26 oktober 2016

Rosenskärmen kostade 300 och tjejen i butiken ba: "nä den är enkel att ta hand om" Lol :(

Jag sov dåligt i natt. Drömde mycket. Till exempel drömde jag att min rosenskärm hade kryat på sig. Den mår inte så bra just nu nämligen. Den tappar blad och torkar i kanterna. Tydligen skall den gilla hög luftfuktighet, så i måndags ställde jag in den på badrummet och maxade upp badkaret med hetast möjliga vatten. Jag hoppas att den behandlingen ska ge effekt.

I dag släppte jag ut vattnet för att ta en lång varm dusch. Egentligen är jag inget fan av långa duschar, men vad gör jag inte för min stackars rosenskärm. När jag duschade pulserade vattenstrålen konstigt. Kanske är det rosenskärmens själ som redan gett upp och flugit in och täppt till rören. Själen vill nog att plantan ska vissna så snart som möjligt, så att den helt ska kunna frigöra sig från sitt vissnande fängelse.

Skulle min lägenhet stiga eller sjunka i värde om en ofarlig blomvålnad härjade i rören? Säkert stiga.

Något annat som är korkat är uttrycket "att sova på saken". Det går inte att sova på saker. Däremot går det "att ligga vaken i flera timmar och älta på saker".

Snipp snapp snut nu orkar jag inte skriva mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar