lördag 8 oktober 2016

Som hund och katt

Finns det någon där ute som verkligen gillar Snobben? Det känns inte riktigt som om det finns det. Jag kan på min höjd sträcka mig till att det ser rätt lustigt ut när smutsen flyger runt den där lortiga killen. Annars finns det inte mycket i serien att hämta. Ändå finns det en episod från tv-serien som har fastnat hos mig. Problemet är bara att jag inte vet om det faktiskt är en episod från tv-serien eller om det bara är något jag drömt ihop. Därför har jag nu ett par frågor till alla Snobbendiggare där ute.

Händer det ibland att Snobben tar på sig ett par solglasögon och förvandlas till sitt alterego Joe Cool? Om det är så att det händer; finns det ett avsnitt där Joe Cool går in på en affär? Som jag minns det spelas samtidigt en låt med en text i stil med "Joe Cool i snabbköpsbutiken. Joe Cool...", och alla kvinnor i butiken svimmar eftersom Joe Cool är så cool.

En mycket roligare figur är katten Gustaf. När internet var helt nytt var jag medlem i Gustafs fanclub online. Min första emailadress var mmcm@catsrule.garfield.com. Jag hade ingen aning om vad catsrule betydde. Trodde att det hade nåt med kastruller att göra, eftersom Gustaf gillar lagad mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar