fredag 7 oktober 2016

Nyhetsdöden

För en ganska massa år sedan hade jag en blogg som hette Nyhetsdöden. I den länkade jag till nyhetsartiklar om dödsfällor och skrev en "rolig" text om det hela. Jag gav också själva dödsorsaken ett namn som slutade på "-döden". Där fanns till exempel mellanmjölksdöden, jobblunchdöden och vanlig förkylning-döden.

I onsdags hittade jag dödsartikeln som - hade bloggen inte redan varit nedlagd - en gång för alla hade stängt ner Nyhetsdöden. Den optimalt dumma skrämselartikeln: Du kan dö av att klämma finnar! Klämma finne i farliga triangeln-döden.

Något som faktiskt är livsfarligt är att röka. En byggarman rökte rakt i mitt face i morse. Palla! Hur tänker en rökare när hen börjar? "Vädra morgonluft? Nä, det är inget för mig!"

Här är adressen till Nyhetsdöden: nyhetsdoden.blogspot.com Nu ska jag jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar